Hallo iedereen
Gisteren heb ik in KATHO Kortijk een lezing bijgewoond van 'Search of Humanity'. Als de dood zich opdringt was het thema. Deze lezing heeft me toch wel tot het nadenken aangezet. In die lezing vertelde de spreker dat zoveel mensen vergeten te leven doordat ze gefocust zijn op hun werk en nog zoveel andere dingen. Pas wanneer er iets ergs gebeurd of een ziekte wordt gediagnosticeerd, dan pas denken de mensen na over wat beter kon in hun leven. Pas daarna leven ze zoals ze altijd al hadden willen leven.
Ik vind dat de spreker daar een punt had want mensen blikken pas terug op hun leven als er iets ergs gebeurd of gebeurd is. Dan pas leiden de mensen een leven zoals ze al altijd wilden leven. Waarom doet men dit niet meteen, met de middelen die mensen hebben tegenwoordig? Dat is een vraag waar ik misschien in mijn verdere leven een antwoord op zal vinden.
Groetjes
En hoe zou jij willen leven?
BeantwoordenVerwijderenIk probeer te leven zoals ik al altijd wilde leven. Zo streef ik mijn droom na om leerkracht lager onderwijs te worden. Mijn leven loopt niet perfect zoals ik het wil maar toch probeer ik het zo goed mogelijk. Ik probeer naast mijn studies nog zoveel mogelijk momenten met mijn familie en vrienden door te brengen, wat ik ook heel belangrijk vind. Als ik nu terugblik naar die 18 jaar dat ik leef heb ik ook niet geleefd zoals ik al altijd wou maar ik heb geleerd uit mijn fouten en probeer het zo goed mogelijk te doen ook al is dat niet altijd gemakkelijk voor mij.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes