zaterdag 5 januari 2013

Mens en lijden

Gedicht over lijden


Ik heb nog nooit iemand verloren,
sedert dat ik ben geboren.
Ik hoor van iedereen dat het erg moeilijk is,
zeker het gemis.
Ik denk er meer en meer aan,
dat ik ooit wel iemand zal moeten laten gaan.
Ik heb echt schrik,
zelfs op dit ogenblik.
Ik weet dat ik kapot zal zijn,
maar ik ben zo bang voor die pijn.
Ooit zal ik de pijn beleven,
dan moet ik die persoon in mijn hart een plaatsje geven.

Geschreven door July de Tand (ik)

Ik heb dit gedicht geschreven voor het thema mens en lijden. Omdat ik nog nooit heb moeten lijden, dus nog nooit iemand heb verloren, weet ik totaal niet hoe het voelt en dat vertel ik ook in het gedicht, dat ik schrik heb voor de dood. Ik weet niet wat lijden is, of het lang duurt of niet, of het voorbij gaat of niet? Ik heb zoveel vragen waar ik maar antwoord zal op vinden als ik het meemaak...

Daarnaast koos ik om zelf een gedicht te schrijven omdat ik het een meerwaarde vind om zelf eens iets te schrijven en niet van het internet te halen omdat diegene die het heeft geschreven niet voelt zoals ik me voel. Ook omdat ik heel graag gedichten schrijf.

2 opmerkingen:

  1. July

    Het is echt een zeer mooi gedicht. Ik vind het prachtig geschreven door jou.
    Iemand verliezen is inderdaad niet makkelijk. Het vraagt tijd om zo iets een plaatsje te geven en zeker als je band echt sterk was met deze persoon. Maar je moet weten dat we er in het leven niet allen voor staan. Je moet mooie momenten herinneren en de persoon onthouden zoals hij/zij was voor jou.

    Liesa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. July

    Het gedicht is zeer mooi. Je hebt dat zeer goed gedaan. Ik hoop dat je het gevoel van verlies niet zult moeten ervaren. Vergaat ook nooit als het zover is, vrienden staan altijd voor je klaar.

    BeantwoordenVerwijderen